TRAKYA ÜNİVERSİTESİ PATENTLERİNE BİR YENİSİNİ DAHA EKLEDİ…

Kalite ölçütlerini ve standartlarını ulusal ve uluslararası boyutta geliştirmek için çalışan ve bu doğrultuda her geçen gün önemli bir gelişme ve yeniliğe imza atan Trakya Üniversitesi, patentlerine bir yenisini daha ekledi. Trakya Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Eczacılık Teknolojisi Bölümü Farmasötik Teknoloji Anabilim Dalı Dr. Öğr. Üyesi Gülşah Gedik’in “Mis Meyve Sabunu Formülasyonları ve Bunların Üretim Yöntemi” adlı çalışması, “TR 2015 13464 B” numarası ile Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescillendi. 

Edirne Halk Eğitimi Merkezi ve Trakya Üniversitesi, 2000’li yıllarda yok olmaya yüz tutmuş Mis Meyve Sabunları üzerine çalışmalar başlatmış ve yaygın açılan kurslarla sabunlar eski kültürel ve ekonomik özelliğine kavuşturulmuştu. Bu kurslar sonucunda üretilen Mis Meyve Sabunları öncelikle Edirne’de piyasaya sunulmuş, gelen misafirlere hediye edilerek bu sabunların üretiminin yeniden canlanması sağlanmıştı. Günümüzde Edirne’de birkaç mis meyve sabunu üreticisi bulunuyor ve yılda yaklaşık 400 ton sabun üretimi gerçekleştiriliyor. Bu sabunlar Türkiye dışında İran, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Suudi Arabistan, Ürdün, Hindistan, Singapur, Azerbaycan, Danimarka ve Amerika Birleşik Devletleri’ne satılıyor. Ancak üretilen mis meyve sabunlarının daha doğal olması, standart ve el değmeyen yöntemlerle üretilmesi talep ediliyor. Söz konusu buluşun temel amacı, tarihi Mis Sabununun renginin korunmasına yönelik parametrelerin düzenlenmesi ile sentetik kokular ve boya eklemeden, sadece meyvenin kendisini kullanarak en doğal halde üretim olarak dikkat çekiyor. Buluş sayesinde ilk kez tüketiciye boya ve sentetik koku katılmamış ve şeklini aldığı meyvenin kendi kokusunu taşıyan sabun üretildi. Ayrıca üretilen sabun sadece görsel amaçlı bir süs eşyası değil günlük temizlik ve bakımda güvenle ve zevkle kullanılabilecek uygun temizleme ve köpük oluşturma özelliklerine sahip bir şekilde geliştirildi.

Trakya Üniversitesi bu patentle birlikte, 2020 yılında söz konusu tarihi değere yeniden dokunarak, ürünün marka değerini artırıcı çalışmalara başlamış oldu.
Bu içerik 20.03.2020 tarihinde yayınlandı ve toplam 1400 kez okundu.