Trakya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erhan Tabakoğlu’nun direktifleri doğrultusunda, TUBAP kapsamında başlatılan “Trakya Üniversitesi Akademik Süreç Yönetim Sistemi” projesinin alt modüllerinden biri olan Eğitim Bilgi Sistemi (TYYÇ/Bologna Süreci Bilgi Paketi) modülüne ait Eğitim ve Uygulama Semineri 6 Haziran 2018 tarihinde, üniversitemizde düzenlendi.
Seminere Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) Koordinatörü Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mümin Şahin, AKTS Alt Komisyon Başkanı Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Murat Yurtcan ve Komisyon Üyeleri; Yeterlilikler Çerçevesi Alt Komisyon Başkanı Eczacılık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Gülay Şeren, Mühendislik Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Tahir Altınbalık ve Komisyon Üyeleri; Proje Yürütücüsü Bilgi İşlem Daire Başkanı Doç. Dr. Hilmi Kuşçu, Genel Sekreter Yardımcısı Öğr. Gör. Hakan Akıncı ve Birim Bologna Sorumlusu Öğretim Üyeleri katıldı.
Açılış konuşmasını yapan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mümin Şahin, “Bologna Bilgi Paketi”nin amacı ve işleyişiyle ilgili bilgi vererek “Bologna Süreci, Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı amaçlayan bir reform sürecidir. Yükseköğretim sistemlerinin kendilerine özgü farklılıkları korunarak birbirleriyle karşılaştırılabilir ve uyumlu hale getirilebilmeleri amaçlanmaktadır. Biz de Trakya Üniversitesi olarak üniversitemizin alt yeterliliğini, yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarıyla yapılan işbirliklerini ve hareketliliği artırmak adına Bologna Süreci çalışmalarına büyük önem veriyoruz. Bu kapsamda bugün, üniversitemizde gerekli olan sistemi oluşturabilmek ve uygulanabilirliğini sağlamak amacıyla bu eğitimi gerçekleştiriyoruz.” dedi.
Eğitimde, Bilgi İşlem Daire Başkanı Doç. Dr. Hilmi Kuşçu “Trakya Üniversitesi Akademik Süreç Yönetimi” projesi ve bu projenin on üç modülünden biri olan “Bologna Süreci Bilgi Paketi”ni anlatan bir sunum gerçekleştirdi. Sunum sonrasında projede otomasyonlar arası gerekli entegrasyonu ve teknik altyapıyı sağlayacak yazılım firmasının yetkilileri ve Bologna ders koordinatörleri ile soru-cevap bölümüne geçildi. Bu bölümde yetkililer ve akademisyenler arasında sistemin daha verimli olabilmesi için görüş alışverişinde bulunuldu.