TRAKYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİNDEN ULUSLARARASI BİLİMSEL KİTAP

Trakya Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyelerinin editörlüğünü üstlendiği “Digitalisierung in der Sprache und Literatur” adlı tematik kitap, Trakya Üniversitesi Yayınevi tarafından yayımlandı.

Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Hikmet Asutay, Dr. Öğr. Üyesi Selma Akol Göktaş, Arş. Gör. Binnur Arabacı ve Arş. Gör. Rahim Şentürk editörlüğünde hazırlanan Trakya Germanistik Araştırmaları dizisinin ilk cildini oluşturan “Dil ve Edebiyatta Dijitalleşme” isimli uluslararası kitap, Prof. Dr. Saniye Uysal Ünalan’ın takdim yazısıyla okuyucuları ile buluştu.

Alman dili ve edebiyatı, yabancı dil öğretimi ve çeviribilim alanlarına bilimsel katkıda bulunan kitap, ağırlıklı olarak uzaktan eğitim ve dijitalleşme konularına yöneliyor. Yabancı dil olarak Almanca öğretimi ve Alman dili ve edebiyatı lisans programlarında pandemi dönemi koşullarında uzaktan eğitim konularını ele alan kitap, 16 bölümden oluşuyor.

Yabancı dil olarak İngilizce öğreten bölümlerde pandemi döneminde uzaktan eğitim uygulamasının sonuçlarını ele alan çalışmaların da yer aldığı kitapta, öğrencilerin pedagojik içerik bilgisini arttırmaya yönelik hibrit model geliştiren bir çalışma da bulunuyor.

Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesinin 30. yılına özel hazırlanan ve okuyuculara yeni bakış açıları sunmayı hedefleyen kitabın dil, edebiyat ve dil eğitimi ile ilgilenen araştırmacılar için önemli bir kaynak olması bekleniyor.

Kitapta yer alan bölümler ve yazarları ise şu şekilde:

Sultan Süleyman Kont Zriny’i Tanımak İstiyor Kültürlerarası Ders Materyali Ve Edebi Anımsama Olarak Theodor Körner’in Draması (Prof. Dr. Ali Osman Öztürk)

Bir Sorun Olarak Çeviri Etkinliğinin Anatomisi (Prof. Dr. Melik Bülbül)

Germanistik Bölümlerinde Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitiminin Verimliliği: Sakarya Üniversitesi Örneğinde Nicel Bir Araştırma (Prof. Dr. Muharrem Tosun, Doktora Öğrencisi Vildan Buzpınar)

Beobachtungen Zur Sprache Der Werbung: Kunstwörter Und Bewusst Eıngebaute Rechtschreıbfehler (Prof. Dr. Otto Holzapfel)

Kafka “Milena’ya Mektuplar” Adlı Eserinin Gideon Toury’nin Erek Odaklı Çeviri Kuramına Göre Karşılaştırılması (Doç. Dr. Lokman Tanrıkulu, Arş. Gör. Edanur Çağlar)

In And/Or Out Of The Covıd-19 Pandemıc: Developıng A Hybrıd Model To Foster Students’ Pedagogıcal Content Knowledge (Doç. Dr. Ileana Oana Macarı)

Dıstance-Learnıng In Der Covıd-19-Pandemıe Am Beıspıel Des Lehramtsstudıengangs Deutsch Als Fremdsprache In Der Türkeı* (Dr. Öğr. Ü.Gülay Heppınar)

İngilizce Öğretmen Adaylarının Alternatif Ölçme Değerlendirmeye Yönelik Yeterlilik Algıları (Doç. Dr. Selma Deneme)

Kognıtıve Strukturen Der Deutschlehrerkandıdatenınnen Zum Begrıff „Dıstanzunterrıcht“: Anwendung Des Wortassozıatıonstests (Wat) (Dr. Ayşe Arslan Çavuşoğlu)

Sosyal Ve Duygusal Gelişim Bağlamında Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi İçin Etkinlik Çeşitleri (Dr. Arş. Gör. Işıl Gamze Yıldız)

Öz Değerlendirme Raporları Yoluyla Yabancı Dil Eğitimi Bölümlerinde Çeviri Dersi Uygulaması (Dr. Arş. Gör. Esin Akyay Engin)

Pandemi Sürecinde Toplum Çevirmenliğinin Gerekliliği (Öğr. Gör. Dr. Coşkun Doğan)

Eıne Betrachtung Zum Stıchwort Dıgıtalısıerung Im Kontext Von Daf In Der Türkeı (Doktora Öğrencisi, Arş. Gör. Binnur Arabacı, Prof. Dr. Handan Köksal)

Erfolgreıche Daf-Lernende Lesen (Anders) – Erkenntnısse Aus Fallstudıen Zu Dıgıtalen Und Analogen Lesegewohnheıten (Arş. Gör. Nurseza Keleş)

Vermıttlung Der Deutschen Phonetık An Daf-Lernende Mıt Türkısch Als Muttersprache: Dıe Verfahrenstechnısche Perspektıve Mıt Besonderem Blıck Auf Dıe Dıgıtale Gestaltungsmöglıchkeıt Des Unterrıchtsprozesses (Doktora Öğrencisi, Öğr. Gör. Mehmet Can Sander)

„Das Vırus Verbreıtete Sıch Immer Weıter, Es Gab Keın Zurück“ – Eıne Narratoästhetısche Analyse Vom Bılderbuch Corı, Das Vırus Reıst Um Dıe Welt (Doktora Öğrencileri; Nihal Ural, Furkan Koca)


Bu içerik 05.01.2023 tarihinde yayınlandı ve toplam 296 kez okundu.