ÖĞRETMEN OLMAK KONULU KONFERANS GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Ana Bilim Dalı ve Erken Çocukluk Eğitimi Topluluğu (EÇET) iş birliği ile Okul Öncesi Eğitim Günleri kapsamında düzenlenen ve Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Rengin Zembat’ın konuşmacı olarak katıldığı “Öğretmen Olmak” adlı konferans 06 Nisan 2018 tarihinde Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Konferansa, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.

Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan konferansın açılış konuşmasını Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölüm Başkanı ve Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Emine Ahmetoğlu gerçekleştirdi. Prof. Dr. Ahmetoğlu, “Erken Çocukluk Eğitimi Topluluğu’nun Okul Öncesi Eğitim Günleri kapsamında gerçekleştireceği etkinlik dizisinin ilkini, Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Rengin Zembat ile gerçekleştiriyoruz. Her yıl, eğitimde güncel ve farklı yaklaşımları etkinliğe dönüştürme ve Üniversitemize taşıma anlayışı ile çalışıyoruz. Bugün gerçekleştireceğimiz konferans ile 21. yüzyıl temel eğitim yaklaşımları, çocuk merkezli eğitim ve bir öğretmenin sahip olması gereken nitelikler hakkında bilgi sahibi olacağız. İlerleyen haftalarda da Okul Öncesi Eğitim Günleri kapsamında alanında yetkin ve değerli konuklar ile birlikte olmaya devam edeceğiz. Davetimize icabet eden Prof. Dr. Rengin Zembat ile konferansın düzenlenmesinde emeği geçenlere çok teşekkür ederim.” dedi.

Açılış konuşmalarının ardından geçilen konferansta Prof. Dr. Rengin Zembat bir sunum gerçekleştirdi. 21. yüzyılda bilgiye erişmede yaşanan değişimler ve toplumun bireyden beklentileri konusunda açıklamalarda bulunan Prof. Dr. Zembat “21. yüzyılın ilk çeyreğinde bilgiye erişim ve bilginin kullanımında yaşanılan değişimden toplumların bireylerden beklentileri de aynı şekilde etkilenmiştir.” dedi.

Sunumunda öğretim yöntem ve yaklaşımları konusuna da değinen Prof. Dr. Zembat “Daha önceki yüzyıllarda bilgiyi öğrenmenin merkezde olduğu eğitim biçimlerinden bugün, öğrenenin merkezde olduğu eğitim yaklaşımına geçilmiştir.” ifadesini kullandı.

Prof. Dr. Zembat, temeli 20. yüzyılda atılan ve günümüzde çağdaş eğitim anlayışlarının esasını oluşturan çocuk merkezli eğitim yaklaşımlarının 21. yüzyılda bir öğretmenin sahip olması gereken nitelikleri de değiştirdiğine vurgu yaparak “Öyle ki bu değişim yaşam boyu öğrenme felsefesini temel alan, teknolojiden faydalanan, etkili sorular sormanın yanı sıra bilhassa sorular sorduran ve böylelikle çocukların yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini harekete geçiren yenilikçi, girişimci ve lider öğretmenlerin yetiştirilmesi ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Araştıran, öğrenen, değişen ve dönüştüren öğretmenler gelecek yüzyılın belki de henüz adını bilmediğimiz mesleklerini yapacak mutlu bireylerini yetiştireceklerdir. Yüzyılın gerektirdiği ihtiyaçlara göre öğretmenlerin de tıpkı öğrenciler gibi yenilikçi ve etkili eğitim programlarıyla desteklenmesi, bu programların yöntemine ilişkin eğitim ile kendilerine sunulacak kaynakların kalitesi önemli faktörler olarak sayılabilir.” şeklinde konuştu.

Öğretmen olmak ile öğretmenlik yapmak arasında önemli farklar olduğunu dile getiren Prof. Dr. Zembat eğitim programları, eğitim akışı, çok yönlü değerlendirmeler, gözlem, anekdot, standart testler, gelişim değerlendirme gözlem formu, rapor ve sınıf yönetimi gibi konuların eğitimde ve öğrenci yetiştirmede son derece önemli olduğu bilgisinin altını çizerek öğretmenin oyun, drama, hikâye, müzik, sanat, fen, matematik vb. alanlarda bilgilerini ve donanımlarını artırması gerektiğini ifade etti.

Konferans, soru ve cevap kısmı ile sona erdi.

Bu içerik 10.04.2018 tarihinde yayınlandı ve toplam 1044 kez okundu.