KÜRESELLEŞMENİN SONU ULUSÖTESİ PAZARLAMA VE ULUSÖTESİ TÜKETİCİLER

Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümünün düzenlediği, Regent College öğretim üyesi Prof. Dr. İbrahim Sirkeci’nin konuşmacı olarak katıldığı “Küreselleşmenin Sonu: Ulusötesi Pazarlama ve Ulusötesi Tüketiciler” konulu konferans 02 Nisan 2015 tarihinde İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde gerçekleştirildi. Konferansa, Rektör Prof. Dr. Yener Yörük, Vergi Dairesi Başkanı Selahattin Başkal, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Berkan Demiral, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.

Konferans, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Berkan Demiral’ın açılış konuşması ile başladı.

Konferansta, pazarlamamanın temel kavramlarının günümüz dünyasında ne ifade ettiğini açıklayarak başlayan Prof. Dr. İbrahim Sirkeci, gelişen ve değişen pazarlama dünyasında tüketici davranışlarının şirketler tarafından nasıl analiz edildiğine değindi. Prof. Dr. İbrahim Sirkeci, günümüzde internetin bütün dünyadaki tüketicileri etkilediğini belirterek “bağlantılılık” kavramı üzerinde durdu. Küreselleşme ile şirketlerin ulusüstü bir yapıya kavuştuğunu belirten Prof. Dr. Sirkeci, küreselleşme ile yerel olanında değerli bir konuma ulaştığını söyledi.

İletişim ve ulaşım olanaklarının gelişmesi ile toplumlarda hareketli grupların oluştuğunu belirten Prof. Dr. İbrahim Sirkeci, “artık herkesin uluslararası bir bağlantısı” olduğunu söyledi. Şirketlerin bu hareketli grupları değerli bir segmantasyon olarak gördüğünü belirten Prof. Dr. Sirkeci, konferansını çeşitli uluslararası firmaların çalışmalarından örnekler göstererek tamamladı.

Konferans sonunda Rektörümüz Prof. Dr. Yener Yörük, Prof. Dr. İbrahim Sirkeci’ye teşekkür ederek Üniversitemizin tabağını hediye etti. 

Bu içerik 02.04.2015 tarihinde yayınlandı ve toplam 1286 kez okundu.